Prestaties en veiligheid
Panda Cross 4x4 - TwinAir Turbo 85 4x4
De innovatieve TwinAir Turbo-benzinemotor van de Panda Cross is een toppunt van efficiëntie. De combinatie van een turbocompressor met een aanzienlijk kleinere motor (downsizing) maakt een verlaging van de CO2-emissie en het brandstofverbruik tot 30% mogelijk zonder dat dit ten koste gaat van het vermogen en de prestaties.
Max. vermogen
kW (pk) bij t/min
62 (85) / 5500
Max. koppel
Nm bij t/min
145 / 1900
Topsnelheid
(km/h)
van 0 - 100 km/h (sec.)
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
Stadsverkeer 5,9
Buitenweg 5,6
Gecombineerd 5,7
CO2-emissie
(g/km)
*In ECO-modus
Milieunorm
Euro 6DTransmissie
handgeschakeld, zes versnellingenAltijd maximale grip
De Panda Cross kan in elk terrein uit de voeten. Ook op een ondergrond die weinig grip biedt. Zijn ASR-systeem voorkomt doorslippen van de voorwielen tijdens optrekken of vaart minderen, terwijl het ELD-sperdifferentieel de aandrijfkracht naar de wielen met de meeste tractie stuurt.
Allround bescherming
Frontairbags voor bestuurder en voorpassagier, zijairbags, gordijnairbags, ESC-stabiliteitsregeling, ASR-antidoorslipregeling, ABS-remsysteem en City Brake Control-noodstopsysteem: de Panda Cross biedt je maximale veiligheid voor avontuurlijke reizen én de uitdagingen van het dagelijks verkeer.
Airbags voor alle inzittenden
De Panda Cross denkt aan het hele gezin. Daarom is hij standaard uitgerust met zes airbags: frontairbags voor de bestuurder en voorpassagier, twee zijairbags en twee gordijnairbags die ook de achterpassagiers beschermen.
Pas op je hoofd!
De Panda Cross zit vol slimme vondsten. Zo zijn de voorstoelen uitgerust met actieve hoofdsteunen: deze bewegen bij een aanrijding van achteren automatisch naar het hoofd toe, waardoor het risico op nekletsel aanzienlijk wordt verkleind.
Geen paniek!
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom is de Panda Cross standaard uitgerust met ESC-stabiliteitsregeling, een systeem dat ervoor zorgt dat de auto bij plotselinge uitwijkmanoeuvres of gladheid bestuurbaar blijft. De geïntegreerde remassistentiesystemen zorgen er samen met de ABS-functie voor dat je ook altijd het volle remvermogen kunt benutten.
Niet te stoppen
Het 'Torque on Demand'-aandrijfsysteem van de Panda Cross maakt gebruik van twee differentieels en een elektronisch geregelde koppeling die het aandrijfkoppel over de voor- en achteras verdeelt. In combinatie met de ELD elektronische differentieelblokkering en een oploophoek van 24° zorgt dat ervoor dat er bijna geen terrein is dat de Panda Cross niet kan bedwingen.
Noodrem
Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd. Zeker in het drukke stadsverkeer. Daarom is de Panda Cross standaard uitgerust met City Brake Control, een noodstopsysteem dat bij snelheden tot 30 km/h automatisch ingrijpt om een dreigende botsing met een ander voertuig of obstakel te voorkomen.
Veilig onder alle omstandigheden
Dankzij z'n onafhankelijke MacPherson-voorwielophanging en torsie-achteras onderscheidt de Panda Cross zich door een voortreffelijke wendbaarheid.
Alles onder controle
De rijmodusschakelaar van de Panda Cross biedt je de keuze uit drie verschillende instellingen voor het 4x4-systeem:
AUTO: automatische verdeling van de aandrijfkracht over de voor- en achteras afhankelijk van de rijomstandigheden
OFF-ROAD: permanente vierwielaandrijving voor in het terrein, waarbij de wielen met de meeste tractie de meeste aandrijfkracht krijgen
GRAVITY CONTROL: voor het gecontroleerd afdalen van steile hellingen
Afdaalassistentie
Gravity Control maakt door het afremmen van de afzonderlijke wielen en automatische regeling van de snelheid een gecontroleerde afdaling van een steile helling mogelijk. Zelfs op een losse ondergrond.
Panda Cross 4x4 - TwinAir Turbo 85 4x4
De innovatieve TwinAir Turbo-benzinemotor van de Panda Cross is een toppunt van efficiëntie. De combinatie van een turbocompressor met een aanzienlijk kleinere motor (downsizing) maakt een verlaging van de CO2-emissie en het brandstofverbruik tot 30% mogelijk zonder dat dit ten koste gaat van het vermogen en de prestaties.
Max. vermogen
kW (pk) bij t/min
62 (85) / 5500
Max. koppel
Nm bij t/min
145 / 1900
Topsnelheid
(km/h)
van 0 - 100 km/h (sec.)
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
Stadsverkeer 5,9
Buitenweg 5,6
Gecombineerd 5,7
CO2-emissie
(g/km)
*In ECO-modus
Milieunorm
Euro 6DTransmissie
handgeschakeld, zes versnellingenAltijd maximale grip
De Panda Cross kan in elk terrein uit de voeten. Ook op een ondergrond die weinig grip biedt. Zijn ASR-systeem voorkomt doorslippen van de voorwielen tijdens optrekken of vaart minderen, terwijl het ELD-sperdifferentieel de aandrijfkracht naar de wielen met de meeste tractie stuurt.
Allround bescherming
Frontairbags voor bestuurder en voorpassagier, zijairbags, gordijnairbags, ESC-stabiliteitsregeling, ASR-antidoorslipregeling, ABS-remsysteem en City Brake Control-noodstopsysteem: de Panda Cross biedt je maximale veiligheid voor avontuurlijke reizen én de uitdagingen van het dagelijks verkeer.
Airbags voor alle inzittenden
De Panda Cross denkt aan het hele gezin. Daarom is hij standaard uitgerust met zes airbags: frontairbags voor de bestuurder en voorpassagier, twee zijairbags en twee gordijnairbags die ook de achterpassagiers beschermen.
Pas op je hoofd!
De Panda Cross zit vol slimme vondsten. Zo zijn de voorstoelen uitgerust met actieve hoofdsteunen: deze bewegen bij een aanrijding van achteren automatisch naar het hoofd toe, waardoor het risico op nekletsel aanzienlijk wordt verkleind.
Geen paniek!
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom is de Panda Cross standaard uitgerust met ESC-stabiliteitsregeling, een systeem dat ervoor zorgt dat de auto bij plotselinge uitwijkmanoeuvres of gladheid bestuurbaar blijft. De geïntegreerde remassistentiesystemen zorgen er samen met de ABS-functie voor dat je ook altijd het volle remvermogen kunt benutten.
Niet te stoppen
Het 'Torque on Demand'-aandrijfsysteem van de Panda Cross maakt gebruik van twee differentieels en een elektronisch geregelde koppeling die het aandrijfkoppel over de voor- en achteras verdeelt. In combinatie met de ELD elektronische differentieelblokkering en een oploophoek van 24° zorgt dat ervoor dat er bijna geen terrein is dat de Panda Cross niet kan bedwingen.
Noodrem
Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd. Zeker in het drukke stadsverkeer. Daarom is de Panda Cross standaard uitgerust met City Brake Control, een noodstopsysteem dat bij snelheden tot 30 km/h automatisch ingrijpt om een dreigende botsing met een ander voertuig of obstakel te voorkomen.
Veilig onder alle omstandigheden
Dankzij z'n onafhankelijke MacPherson-voorwielophanging en torsie-achteras onderscheidt de Panda Cross zich door een voortreffelijke wendbaarheid.
Alles onder controle
De rijmodusschakelaar van de Panda Cross biedt je de keuze uit drie verschillende instellingen voor het 4x4-systeem:
AUTO: automatische verdeling van de aandrijfkracht over de voor- en achteras afhankelijk van de rijomstandigheden
OFF-ROAD: permanente vierwielaandrijving voor in het terrein, waarbij de wielen met de meeste tractie de meeste aandrijfkracht krijgen
GRAVITY CONTROL: voor het gecontroleerd afdalen van steile hellingen
Afdaalassistentie
Gravity Control maakt door het afremmen van de afzonderlijke wielen en automatische regeling van de snelheid een gecontroleerde afdaling van een steile helling mogelijk. Zelfs op een losse ondergrond.