Prestaties en veiligheid
500C - 1.2 69
Max. vermogen
in kW (pk) bij t/min.
51 (69) / 5500
Max. koppel in
Nm bij t/min
102 /3000
Topsnelheid
km/h
Acceleratie van
0 - 100 km/h (sec.)
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
6,1 Stadsverkeer
4,5 Buitenweg
5,1 Gecombineerd
CO2-emissie
(g/km)
Milieunorm
EURO 6DTransmissie: handgeschakeld,
vijf versnellingen500C - TwinAir Turbo 85
De innovatieve TwinAir Turbo-benzinemotor van de 500C is een toppunt van efficiëntie. De combinatie van een turbocompressor met een aanzienlijk kleinere motor (downsizing) maakt een verlaging van de CO2-emissie en het brandstofverbruik tot 30% mogelijk zonder dat dit ten koste gaat van het vermogen en de prestaties.
Max. vermogen
in kW (pk) bij t/min.
59 (80) / 5500
Max. koppel in
Nm bij t/min
145 / 1900
Topsnelheid
km/h
Acceleratie van
0 - 100 km/h (sec.)
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
CO2-emissie
(g/km)
Milieunorm
EURO 6DTransmissie: handgeschakeld,
vijf versnellingen of Dualogic-automaat500% veilig
Ondanks zijn opgeruimde karakter neemt de 500 veiligheid serieus.
Voor een allround bescherming van jou, je gezin en je vrienden beschikt hij over zeven airbags: frontairbags voor de bestuurder en de voorpassagier, zijairbags, gordijnairbags en een knie-airbag voor de bestuurder.
Alles onder controle
Bij plotselinge uitwijkmanoeuvres en gladheid kun je vertrouwen op het ESC-systeem van de 500. Deze elektronische stabiliteitsregeling zorgt in samenwerking met het ABS-systeem dat de auto ook in noodsituaties bestuurbaar blijft.
Vergeet die boetestress!
Even niet opletten en het gas iets te enthousiast indrukken, en voor je het weet heb je weer zo'n humeurbedervende boete te pakken. Met de 500C hoef je je daarover geen zorgen meer te maken: met een toets op het stuurwiel stel je eenvoudig de geldende maximumsnelheid in, waarna je automatisch een waarschuwing krijgt als je die overschrijdt.
Ontspannen genieten van de zon
Het geavanceerde cruise control-systeem van de 500 maakt het feelgood-gehalte van open rijden compleet: als je wilt kun je de gewenste kruissnelheid zelfs al voor vertrek instellen, zodat je onderweg ontspannen kunt genieten van de zon.
Moeite met wegrijden tegen een helling op?
Nergens voor nodig: met de 500 is dat een fluitje van een cent. Hill Holder voorkomt namelijk dat de auto na het loslaten van het rempedaal terugrolt. Inderdaad, de handrem heb je dan niet meer nodig.
Noodstopassistentie
Een hond die plotseling de weg op schiet? Een fietser die ineens besluit linksaf te slaan? Geen paniek! Het HBA-systeem van de 500 verhoogt bij noodstops automatisch de remdruk om het remvermogen maximaal te benutten. En om het overige verkeer te waarschuwen worden daarbij automatisch de alarmknipperlichten ingeschakeld.
Gemak dient de mens
Ruitenwissers aan, ruitenwissers uit. Zet die regenbui nou door of niet? Dankzij de regensensor van de 500C hoef je je er niet meer druk over te maken, want die regelt het in- en uitschakelen van de ruitenwissers volautomatisch. Al even handig is de lichtsensor: die schakelt de koplampen en achterlichten in zodra je een tunnel inrijdt of wanneer het buiten donker wordt.
500C - 1.2 69
Max. vermogen
in kW (pk) bij t/min.
51 (69) / 5500
Max. koppel in
Nm bij t/min
102 /3000
Topsnelheid
km/h
Acceleratie van
0 - 100 km/h (sec.)
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
6,1 Stadsverkeer
4,5 Buitenweg
5,1 Gecombineerd
CO2-emissie
(g/km)
Milieunorm
EURO 6DTransmissie: handgeschakeld,
vijf versnellingen500C - TwinAir Turbo 85
De innovatieve TwinAir Turbo-benzinemotor van de 500C is een toppunt van efficiëntie. De combinatie van een turbocompressor met een aanzienlijk kleinere motor (downsizing) maakt een verlaging van de CO2-emissie en het brandstofverbruik tot 30% mogelijk zonder dat dit ten koste gaat van het vermogen en de prestaties.
Max. vermogen
in kW (pk) bij t/min.
59 (80) / 5500
Max. koppel in
Nm bij t/min
145 / 1900
Topsnelheid
km/h
Acceleratie van
0 - 100 km/h (sec.)
Brandstofverbruik
(l/100 km) - Volgens EU-norm 715/2007 - 692/2008A
CO2-emissie
(g/km)
Milieunorm
EURO 6DTransmissie: handgeschakeld,
vijf versnellingen of Dualogic-automaat500% veilig
Ondanks zijn opgeruimde karakter neemt de 500 veiligheid serieus.
Voor een allround bescherming van jou, je gezin en je vrienden beschikt hij over zeven airbags: frontairbags voor de bestuurder en de voorpassagier, zijairbags, gordijnairbags en een knie-airbag voor de bestuurder.
Alles onder controle
Bij plotselinge uitwijkmanoeuvres en gladheid kun je vertrouwen op het ESC-systeem van de 500. Deze elektronische stabiliteitsregeling zorgt in samenwerking met het ABS-systeem dat de auto ook in noodsituaties bestuurbaar blijft.
Vergeet die boetestress!
Even niet opletten en het gas iets te enthousiast indrukken, en voor je het weet heb je weer zo'n humeurbedervende boete te pakken. Met de 500C hoef je je daarover geen zorgen meer te maken: met een toets op het stuurwiel stel je eenvoudig de geldende maximumsnelheid in, waarna je automatisch een waarschuwing krijgt als je die overschrijdt.
Ontspannen genieten van de zon
Het geavanceerde cruise control-systeem van de 500 maakt het feelgood-gehalte van open rijden compleet: als je wilt kun je de gewenste kruissnelheid zelfs al voor vertrek instellen, zodat je onderweg ontspannen kunt genieten van de zon.
Moeite met wegrijden tegen een helling op?
Nergens voor nodig: met de 500 is dat een fluitje van een cent. Hill Holder voorkomt namelijk dat de auto na het loslaten van het rempedaal terugrolt. Inderdaad, de handrem heb je dan niet meer nodig.
Noodstopassistentie
Een hond die plotseling de weg op schiet? Een fietser die ineens besluit linksaf te slaan? Geen paniek! Het HBA-systeem van de 500 verhoogt bij noodstops automatisch de remdruk om het remvermogen maximaal te benutten. En om het overige verkeer te waarschuwen worden daarbij automatisch de alarmknipperlichten ingeschakeld.
Gemak dient de mens
Ruitenwissers aan, ruitenwissers uit. Zet die regenbui nou door of niet? Dankzij de regensensor van de 500C hoef je je er niet meer druk over te maken, want die regelt het in- en uitschakelen van de ruitenwissers volautomatisch. Al even handig is de lichtsensor: die schakelt de koplampen en achterlichten in zodra je een tunnel inrijdt of wanneer het buiten donker wordt.